Jamaica Jaaaaaaaa Man - Reisverslag uit Ocho Rios, Jamaica van Jeanne Jacobs - WaarBenJij.nu Jamaica Jaaaaaaaa Man - Reisverslag uit Ocho Rios, Jamaica van Jeanne Jacobs - WaarBenJij.nu

Jamaica Jaaaaaaaa Man

Door: jeannehenkgotoamerika

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

15 September 2011 | Jamaica, Ocho Rios

Give me the box zou Henk zeggen.
Om 8 uur s'morgens waren we in Ocho Rios op jamaica.
En het was warm zo rond de 35/37 graden om deze tijd al.
Toch zijn we van boord gegaan en op eigen houtje de boel gaan verkennen en wat voor Andre gekocht.
Maar goed ook want tegen 14.00 zag het plotseling zo dreigend in de verte dat we naar ons "bootje" zijn terug gegaan.We waren er nog maar net toen het noodweer los brak(en wij thuis maar klagen als het eens een keer flink hoost).
Ben 51 maar zoals het hier tekeer ging, dat heb ik nog nooit meegemaakt,als je praat over een echte tropische storm,dan was dit het.
De mensen buiten het schip wisten niet hoe snel ze naar binnen kwamen en de ekscursies werden adrupt afgebroken(zonde van het geld).
Het onweerde,kinderen en ook volwassenen schreeuwde bij iedere harde klap(sloeg meerdere malen vlakbij de boot in).
Dus wij hadden nog geluk.
Verder was ik niet zo fit vandaag, wat verkouden(van de airco),maar goed dat we het wat rustig aangedaan hebben.
Om 16.30 vertrok het schip weer.
Al met al, Jamaica is mooi watnatuur betrefd, echter veel zwerfvuil,armoede en duistere figuren hier op Ocho Rios.
Het toerisme heeft hier het Rasta tijdperk duidelijk verdrongen vind ik en het is jammer dat het hier het er een beetje verloederd uitziet, maar we hebben toch lol gehad en genoten. En nu zijn we weer op open zee en het waait behoorlijk.
Normaal merk je hier op dek 7 amper wat van de deinig die dat teweeg brengt maar nu dus wel.
vanavond hebben we weer Captains dinner(dus dresscode ellegant formeel)en daarna het Venetian Theater in voor een wervelende Rock show. Tot morgen, weer een rustig dagje op zee.
Groetjes van Jeanne en Henk(ja man)