Van Las vegas via zion NP naar Panguitch Utah - Reisverslag uit Panguitch, Verenigde Staten van Jeanne Jacobs - WaarBenJij.nu Van Las vegas via zion NP naar Panguitch Utah - Reisverslag uit Panguitch, Verenigde Staten van Jeanne Jacobs - WaarBenJij.nu

Van Las vegas via zion NP naar Panguitch Utah

Door: Jeanne

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

03 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Panguitch

Hallo allemaal,vandaag hebben wij een fantastische route gereden.
We zijn vanmorgen vertrokken vanuit las Vegas naar Panguitch in Utah.
Ondanks dat er op tv gezegd was dat de Nationale parken dicht waren,hebben we toch besloten om de mooie route door Zion NP te volgen.
En maar goed ook want deze weg was gewoon open,maar we mochten absoluut NIET stoppen in het park en we hoefden geen tol (van 25 dollar) te betalen. Andre heeft dus rustig gereden zodat ik toch de nodige plaatjes kon schieten, letterlijk en figuurlijk,want bij een bord aan het begin van het park zaten flinke kogelgaten,iemand heeft dit bord als schietschijf gebruikt lijkt mij.
Kortom het was prachtig,zelfs nog mooier als 8 jaar geleden toen we met een touringcar hier waren. Je ziet vanuit een gewone auto toch meer hoor, en daar hebben we ook dik en dubbel van genoten.Ongeloofelijk wat de natuur door middel van wind,zand en water zijn mooie en vaak grillige vormen heeft gekregen.
nadat we deze route gereden hadden zijn we doorgereden naar Panguitch. Een hotel wat lijkt op een western dorp. Ver weg van de bewoonde wereld,lekker rustig na de drukte van Las Vegas.
De natuur,het country gevoel, je hebt het hier allemaal.
In las Vegas was het 30 + en hier vriest het. In 4 uur tijd een temperatuursverschil van ruim 30 graden.Niet normaal, maar het kan allemaal.
Nadat we ons wat opgefrist hadden zijn we naar het restaurant van het hotel gegaan en daar heerlijk gegeten (echt countryfood en GEEN fastfood).Daarna waren we best wel moe en zijn vroeg naar bed gegaan. Morgen staat het dorp Panguitch bezoeken op het programma en Ceder peaks en Brian Head het wintersport gebied hier. Hier zijn ook wedstrijden gehouden tijdens de Olympic games in Salt Lake City. Dus mensen tot morgen, de groetjes van ons allemaal.

• 05 Oktober 2013 - 09:36

Henk En Theo :

Rawhide!!

Verslag uit: Verenigde Staten, Panguitch

Las Vegas here we come

Na veel overleg of we dit jaar op vakantie zouden gaan, hebben we begin deze week besloten om toch te gaan. Wij werken er per slot van rekening ook voor, Henk als flexkracht bij DHL en tevens ook meer en meer mantelzorger voor pap en mam, en ik als taxichauffeur en hhv er bij de thuiszorg en mijn werk (hobby) het maken van buffetten voor kleinere groepen. Dus dan is een paar weekjes vakantie wel eens nodig.
En aangezien wij een mooie aanbieding van United Airlines kregen nadat vorig jaar van alles mis ging en een leuke aanbieding van GoAmerika hebben gekregen.viel de prijs achteraf voor 100% mee.
Wij vertrekken 30 September naar Las Vegas, waar we 3 nachten verblijven en van daaruit gaan we weer met een huurauto van Alamo naar Zion National park,Bryce Canyon,Kanab en daar verblijven we ook 3 nachten, dan gaat onze reis naar Flagstaff dit ligt aan de route 66 en niet ver van de Grand Canyon. hier blijven we 2 nachten.Van hieruit gaan we naar Laughlin waar we in een resort nog lekker een paar dagen kunnen relaxen ,hier zijn we ook 2 nachten en van daaruit gaan we dan weer richting Las Vegas waar wew nog 1 nacht verblijven voordat we weer vertrekken richting Nederland. En wat het leukste is, dat onze Andre weer mee gaat, het is hem vorig jaar zo goed bevallen in de USA, dat hij er helemaal weg van is.
En zolang als hij het geregeld kan krijgen mag hij wat ons betrefd met alle liefde van de wereld mee.
Er komt misschien ook wel eens een tijd dat het niet meer gaat, en omdat we in deze regio in 2005 ook al eens zijn geweest en we altijd gezegd hebben dat we hier nog eens terug wilde komen ,ook om onze Andre de omgeving daar te laten zien.
Dus dit jaar bezoeken we de staten: Nevada,Utah en Arizona.
Als ter zijner tijd de hotels en derg. bekend zijn laat ik het jullie wel weten. Maar een nieuw reisverslag is weer in de maak.
Maar eerst komt ook nog een reisverslag van Opa,Oma en mij als we in week 19 weer een aantal daagjes naar Holzgau in Tirol gaan. Tenminste als alles zo blijft zoals het nu is.
Pap wordt ook al 77 en mam is net 80 geworden. Dus leuke vooruitzichten allemaal.