Gecancelde vlucht,wachten en toch nog naar Atlanta - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Jeanne Jacobs - WaarBenJij.nu Gecancelde vlucht,wachten en toch nog naar Atlanta - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Jeanne Jacobs - WaarBenJij.nu

Gecancelde vlucht,wachten en toch nog naar Atlanta

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

30 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Atlanta

Vanmorgen zijn we om 4.30 vertrokken naar onze Andre.
Weinig geslapen,maar dat hebben wij altijd.
Andre hebben we opgepikt en om 6.40 waren wij in Aalsmeer,om daar onze auto te parkeren bij park en go. vandaar uit zijn we naar Schiphol gebracht met een shuttle bus.
Daar aangekomen hebben we onze koffers afgegeven en effe dollars gekocht.
Om 10.10 u. konden we boarden bij United Airlines.
Dus we zaten om 10.45 al in ons vliegtuig.
Gaat goed dachten wij, maar om 11.30 stonden we nog steeds bij de gate(vliegtuig zou om 11.05 u vertrekken.
In het vliegtuig werd het steeds warmer, en toen kwam de mededeling dat er een probleem was.
Ze hadden nl. 4 AED's aan boord, waarvan er een het niet meer deed(batterij was stuk/kapot.resultaat ze mochten niet vertrekken, er moest eerst een andere komen.Ze probeerde het zo snel mogelijk op te lossen.
Om 12.30 u (en het werd steeds heter in dat ding) werd er omgeroepen dat ze een AED vanuit Londen moesten laten invliegen,en dat dat nog wel uren kon duren.
Om 12.45 moesten we allemaal het vliegtuig verlaten en werden we naar de transfer balie van United gestuurd.Daar hebben we tot 13.45 gewacht, en toen kwam de mededeling dat de vlucht gecanceld was.
En we moesten de koffers ophalen en ons melden bij de balie van United.
Dus de mannen gingen de koffers ophalen en ik ben snel naar de balie gelopen, en jawel hoor daar stond me al een rij.
Intussen waren de mannen er ook al(na problemen met de doaune(de mannen van de bagage service waren vergeten een groene streep op het label te zetten(teken dat de vlucht gecanceld was).
Andre had het intussen helemaal gehad en heeft die streepjesjager erop gewezen dat hun fout waren en niet wij.
toen mochten ze alsnog door.
wij hebben daarna tot 16.00 staan te wachten eer we aan de beurt waren.
Toen kregen we te horen dat alle vluchten vol zaten en pas vrijdag konden vertrekken naat Chicago, en voor de nacht een hotel kregen.
Dus ik onze reddende Engel Corina van Go Amerika gebeld en haar het verhaal verteld, en zij kon me meteen vertellen dat er wel nog 3 plaatsen vrij waren op de rechtstreekse vlucht naar Atlanta om 17.05 u.
Met de KLM.
Dus ik weer terug naar de United balie en hun er opgewezen dat er wel plek was volgens Corina van onze reisorganisatie, en toen kon het ineens wel. Intussen was het al 16.45.
We hadden nog 5 minuten te gaan om onze koffers af te geven bij de KLM balie.
Nieuwe tickets gekregen en met een spurt naar de gate. Intussen was er al gebeld dat wij eraan kwamen.
Om 16.55 zaten we in het vliegtuig en om 17.05 zijn we vertrokken.
Kantje boord dus.
Een voordeel we zaten comfort plus, dus het heeft United veel geld gekost dat omboeken.Plus de claimes die ze binnen krijgen, want als je een vertraging hebt van meer als 4 uur heb je recht op een schade vergoeding.
Dus nog snel vanuit het vliegtuig Tipperi gebeld dat we eindelijk konden vertrekken en dat we 2.5 uur later in Atlanta waren.(viel nog mee, omdat we eerst een overstap hadden en nu rechtstreeks vlogen. Na meer als 24 uur wakker te zijn geweest zijn we om 8.15 geland op Atlanta airport.
En daar stonden Tipperi en Craig ons op te wachten.
we hebben onze auto opgehaald bij Alamo en zijn na een rit van een uur aangekomen bij hen.
Na even nog wat gepraat te hebben en de geschenken aan hen gegeven te hebben zijn we gaan slapen. Wij waren helemaal op na al die stress.
Ik moet wel zeggen dat we een prima vlucht hebben gehad en de service van de KLM was uitmuntend.
Gelukkig is alles goed gekomen dankzij Corina van Go Amerika en de KLM.

• 02 September 2012 - 14:40

Theo:

Hey mooie foto.s ...vooral die ene waar Henk als Don Corleone door zijn spiegelbril kijkt

Verslag uit: Verenigde Staten, Atlanta

Atlanta,Memphis,Nashville,Smoky Mountains,Atlanta

jeannehenkgotoamerika, 19 december 2011
Nederland , Meijel 5°

De voorbereidingen in volle gang.

Eindelijk de kogel is door de kerk, na veel gezoek en overleg gaan we als het goed is 30 augustus 2012 weer naar de States.
En onze Andre gaat mee, lekker met ons drieen.
Alles is in gang gezet bij Go Amerika/Eireka.Nu nog de goedkeuring van onze bazen.
We vertrekken 30 Augustus naar Atlanta en gaan van daaruit naar Marietta een klein plaatsje net boven Atlanta, vlak bij onze vrienden in Dallas(niet Texas maar Georgia),De planning is dat we hier 4 nachten blijven en samen met Tipperi en Graig naar de Nasscar races gaan in Atlanta op 1 of 2 September.
Daarna rijden we met onze huurauto naar Memphis om graceland te bezoeken en nog wat andere dingen,hier blijven we 3 nachten.
Van daaruit rijden we naar Nashville, het mekka van de countrymuziek,hier blijvben we ook 3 nachten. Aansluitend rijden we naar Gatlinburg (bij de Great Smoky Mountains) En daar verblijven we 3 of 4 nachten.
En dan weer via Woodstock terug naar Atlanta waar we nog 1 of 2 nachten zijn voor dat we weer huiswaarts keren.
En Zaterdagh 15 September landen we weer op Schiphol.
Als we meer details binnenhebben en alles in kannen en kruiken is,horen jullie meer. Dus we hebben weer wat om naar uit te kijken. Allemaal fijne Feestdagen en een heel mooi 2012. Groetjes Jeanne