Opry land - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Jeanne Jacobs - WaarBenJij.nu Opry land - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Jeanne Jacobs - WaarBenJij.nu

Opry land

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

08 September 2012 | Verenigde Staten, Nashville

Daar zijn we weer.
Na een rare nacht, jullie zullen wel denken wat nou weer?
Maar wij hadden weer eens wat.
Gisteren avond om half twaal naar bed gegaan, en na een kleine thunderstorm(onweer) toch in slaap gevallen.
Tot we wreed in onze slaap gestoord werden vannacht om 4.15, door hard geklop op de deur van ons appartementje.
In eerste instantie dacht ik dat ik droomde,maar er werd weer stevig geklopt.
Opgestaan en stiekum door het raam gekeken en het kijkgaatje in de deur,maar deze held durfde niet open te doen.
Je weet maar nooit.
Opeens hoorde ik iemand roepen; you must go to number 236(wij hebben nr. 244) en weg was die duistere figuur voor onze deur.
Henk intussen ook opgestaan en die doet pontificaal de gordijnen open en gaat naar buiten kijken,waar een aantal jongeren met een auto aan het rommelen waren die schijnbaar niet liep.Ik ben weer naar bed gegaan, maar Henk heeft de boel nog zeker een uur in de gaten gehouden.Slapen doe je dan niet veel meer. En onze Andre die slaapt door alles heen.
Vanmorgen zijn we om 7.15 opgestaan na die onrustige nacht.
Gaan ontbijten, en toen een hele tijd met het thuisfront gepraat.
Rond 11 uur zijn we vertrokken naar Opryland(althans wat er van over is,het zijn nu Hotels,shopping malls,muziekgelegenheden en derg.vroeger was het een pretpark).Na een flinke wandeling door de shoppingmall, zijn we met een shuttle bus naar scooter's place gegaan van de Dukes Of Hazzard, en naar het museum van Willy Nelson. Hier en daar traden wel wat country artiesten op maar het merendeel doet dat s'avonds.
nadat we weer terrug waren bij de mall, zijn we nog naar het Grand ole Opry hal geweest.
Hier heeft Henk een mooie cd van Elvis gekocht met enkele nummers die in Holland nooit zijn uitgebracht. Daarna zijn we weer richting lebanon(het stadsdeel van Nashville waar wij verblijven) gereden en aangezien het 18.00 was zijn we direkt doorgereden naar onze favoriete straat met verschillende resaurants.
Hier zijn we naar de Chinees geweest(jawel hebben ze hier ook) en lekker gegeten van een heeeeeel uitgebreid buffet.(zoveel soorten gerechten kennen ze bij ons niet eens).
Dit was een buffet voor 8 dollar per p ers. (7 Euro) en 1 Euro per pers. voor de drank.
Niet normaal meer hier die prijzen. En goedkoper als MC(Drek),Burgerking,en derg. En veel lekkerder.
Zo zie je dat je hier in de USA echt niet elke dag hamburgers hoeft te eten, er is genoeg ander spul te krijgen dan dat fastfood.
Maar dit was echt lekker. En na een gezellig afsluitertje reden we weer terrug naar Ramada Inn en Suites.
Toen we boven kwamen bij onze deur werkte onze keycard niet meer, stonden we daar, wat nu.
Andre snel naar de receptie gelopen en daar hebben ze de kaarten weer geactiveerd.Hij heeft zich wel uitgegeven voor Henk Jacobs, maar ach een leugentje om best wil moet kunnen.
Tjonge wat een gedoe allemaal deze nacht en dag.
Nu zitten we gezellig nog even na de Nascar races te kijken, waar onze favoriet Jeff Gorden weer in meedoet, en dan vanavond op tijd naar bed,want morgen vroeg vertrekken wij richting de Smoky Mountains
En wel naar Toni's Inn Best Western in Pigeon Forge.
Daar blijven we tot as. donderdag, om van daaruit weer richting Atlanta te vertrekken waar onze trip begon.
Allemaal tot morgen of over morgen(wij weten niet hoelaat we daar zijn omdat we ook nog naar FORD DICKERSON PARK gaan waar veel te zien is van de burgeroorlog tussen noord en zuid.
Groetjes allemaal.

• 11 September 2012 - 21:38

THEO:

He Andre , neem die Lee maar mee voor mij.
    De invoerrechten heb ik er wel voor over

Verslag uit: Verenigde Staten, Nashville

Atlanta,Memphis,Nashville,Smoky Mountains,Atlanta

jeannehenkgotoamerika, 19 december 2011
Nederland , Meijel 5°

De voorbereidingen in volle gang.

Eindelijk de kogel is door de kerk, na veel gezoek en overleg gaan we als het goed is 30 augustus 2012 weer naar de States.
En onze Andre gaat mee, lekker met ons drieen.
Alles is in gang gezet bij Go Amerika/Eireka.Nu nog de goedkeuring van onze bazen.
We vertrekken 30 Augustus naar Atlanta en gaan van daaruit naar Marietta een klein plaatsje net boven Atlanta, vlak bij onze vrienden in Dallas(niet Texas maar Georgia),De planning is dat we hier 4 nachten blijven en samen met Tipperi en Graig naar de Nasscar races gaan in Atlanta op 1 of 2 September.
Daarna rijden we met onze huurauto naar Memphis om graceland te bezoeken en nog wat andere dingen,hier blijven we 3 nachten.
Van daaruit rijden we naar Nashville, het mekka van de countrymuziek,hier blijvben we ook 3 nachten. Aansluitend rijden we naar Gatlinburg (bij de Great Smoky Mountains) En daar verblijven we 3 of 4 nachten.
En dan weer via Woodstock terug naar Atlanta waar we nog 1 of 2 nachten zijn voor dat we weer huiswaarts keren.
En Zaterdagh 15 September landen we weer op Schiphol.
Als we meer details binnenhebben en alles in kannen en kruiken is,horen jullie meer. Dus we hebben weer wat om naar uit te kijken. Allemaal fijne Feestdagen en een heel mooi 2012. Groetjes Jeanne