Nashville here we come - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Jeanne Jacobs - WaarBenJij.nu Nashville here we come - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Jeanne Jacobs - WaarBenJij.nu

Nashville here we come

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

06 September 2012 | Verenigde Staten, Nashville

Goeieavond allemaal,wij zijn in Nashville.
Via een kleine omweg,want we zijn naar Gasey Jones village geweest.
deze man is een held hier in Tennesee.
Hij heeft in 1900 heel veel mensen gered door zijn leven te geven tijdens een ernstig trein ongeluk.
Hij was machinist op een trein en zag dat de trein waarop hij reed in botsing zou komen met een andere trein.
zijn maat moest van hem van de locomotief springen en hij bleef erop zodat hij kon blijven remmen, zodat de trein vaart minderde en minder hard op de andere trein zou knallen.
Maar de locomotief waarop hij zat crashte tegen die andere trein op en hij stierf hierbij.De mensen in de trein kwamen er allemaal goed vanaf.
sindsdien is hij de held van Tennesee.
In het dorpje waar hij woont staat zijn huis nog en is nu ook een klein spoorwegmuseum, met oud station en winkels en derg.(zie foto's)
Dit was wederom heel mooi om te zien.
Het westen van rond 1900 viert hier hoogtij.
Na een paar uur daar vertoefd te hebben zijn we doorgereden naar nashville en zijn we goed aangekomen in ons hotel.
Na even met het thuisfront via de webcame gesproken te hebben zijn we gaan eten bij een echte bbq tent.En lekker dat het was.
We moeten weer volop gaan lijnen als we weer in Nederland zijn dat weet ik nou al.
Maarja dat geeft niets, we hebben nu vakantie.
Nou allemaal tot morgen, heb mijn dagboek eindelijk kunnen bijwerken,heb hier wifi.
Vanaf vandaag iedere dag weer even online.
Via facebook,kunnen we met elkaar chatten en ook via de webcame spreken.
Waar facebook al niet goed voor is.
Tot morgen en slaap lekker. Jeanne,Henk en Andre.

• 09 September 2012 - 09:05

Marion:

Wat een mooie foto's jean... geniet er nog maar van.xx

• 11 September 2012 - 21:35

Theo:

Prachtig allemaal , hoop dat jullie er van genieten....

Verslag uit: Verenigde Staten, Nashville

Atlanta,Memphis,Nashville,Smoky Mountains,Atlanta

jeannehenkgotoamerika, 19 december 2011
Nederland , Meijel 5°

De voorbereidingen in volle gang.

Eindelijk de kogel is door de kerk, na veel gezoek en overleg gaan we als het goed is 30 augustus 2012 weer naar de States.
En onze Andre gaat mee, lekker met ons drieen.
Alles is in gang gezet bij Go Amerika/Eireka.Nu nog de goedkeuring van onze bazen.
We vertrekken 30 Augustus naar Atlanta en gaan van daaruit naar Marietta een klein plaatsje net boven Atlanta, vlak bij onze vrienden in Dallas(niet Texas maar Georgia),De planning is dat we hier 4 nachten blijven en samen met Tipperi en Graig naar de Nasscar races gaan in Atlanta op 1 of 2 September.
Daarna rijden we met onze huurauto naar Memphis om graceland te bezoeken en nog wat andere dingen,hier blijven we 3 nachten.
Van daaruit rijden we naar Nashville, het mekka van de countrymuziek,hier blijvben we ook 3 nachten. Aansluitend rijden we naar Gatlinburg (bij de Great Smoky Mountains) En daar verblijven we 3 of 4 nachten.
En dan weer via Woodstock terug naar Atlanta waar we nog 1 of 2 nachten zijn voor dat we weer huiswaarts keren.
En Zaterdagh 15 September landen we weer op Schiphol.
Als we meer details binnenhebben en alles in kannen en kruiken is,horen jullie meer. Dus we hebben weer wat om naar uit te kijken. Allemaal fijne Feestdagen en een heel mooi 2012. Groetjes Jeanne